Dieta odkwaszająca

Dla wszystkich ceniących zdrową, właściwie zbilansowaną dietę zasadotwórczą.

Zalety
  • Odkwaszająca
  • Oczyszczająca
  • Pomaga przeciwdziałać osteoporozie
  • Poprawia koncentację
  • Pomaga zlikwodować wahania nastroju
Opis:

Dieta odkwaszająca to inaczej dieta zasadowa, w której po zbilansowaniu co najmniej 80% produktów powoduje zasadowy odczyn organizmu. Lekkostrawna, odrzuca produkty wysoko przetworzone, ciężkie tłuszcze zwierzęce i uwodornione trans, potrawy smażone czy słodycze bogate w białą mąkę i proste cukry rafinowane. Bardzo bogata w warzywa, szczególnie te liściaste (na przykład szpinak, kapusta pekińska czy brukselka) a także strączkowe, łodygowe i korzeniowe oraz owoce (na przykład jabłka, morele ale też cytryny). Istotne jest to, że kwaśny smak produktu nie oznacza, że będzie on zakwaszał organizm. Mięso w ograniczonych ilościach to głównie drób, indyk i kurczak, sporadycznie czerwone mięso oraz pieczone ryby. Wymiernymi efektami, jakie niesie za sobą dieta odkwaszająca jest między innymi przeciwdziałanie osteoporozie (za sprawą regulowania poziomu wapnia), wzmacnianie odporności organizmu, odciążanie pracy nerek, dodawanie energii na co dzień, pozytywny wpływ na kondycję włosów, skóry i paznokci a nawet pomoc w stanach depresyjnych.

Zamów

Wegetariańska

Wymyślona specjalnie dla wegetarian

Zalety
  • Bogata w pełnowartościowe białko
  • Bez produktów pochodzących z mięsa
Opis

Dieta laktoowowegatariańska polecana jest osobom pragnących oczyścić organizm z toksyn. Bogata w warzywa i owoce jest doskonałym źródłem przeciwutleniaczy, flawonoidów, antocyjanów oraz witaminy C i beta-karotenu. Podstawę diety wegetariańskiej stanowią produkty zbożowe, warzywa, owoce, nasiona roślin strączkowych, natomiast źródłem pełnowartościowego białka są produkty mleczne, jaja oraz orzechy.

Zamów

Dieta bezmięsna

Zdrowa, bez ryb i mięs

Zalety
  • Oczyszcza z toksyn
  • Bez mięs
  • Lekkie potrawy
Opis:

Dieta ta może być też określona jako postna, bowiem poza produktami roślinnymi i nabiałem zawiera w swoim składzie ryby i owoce morza, które wzbogacają podaż pełnowartościowego białka, a także minerałów, zwłaszcza antyrakowego selenu i sprzyjającego prawidłowemu działaniu tarczycy jodu.

Zamów

Kuchnia Domowa

Tradycyjne Polskie przepisy w nowej odsłonie

Zalety
  • Sprawdzone przepisy
  • Kontrola ilości kalorii
Opis

Dieta dla osób ceniących sobie tradycyjne smaki potraw, a jednocześnie chcących przyjmować określoną ilość kalorii dziennie. Znajdują się w niej dania charakterystyczne dla kuchni polskiej, pierogi, racuchy, kotleciki czy gulasze, sycące zupy i domowe ciasta, szarlotkę i sernik, pasztety czy mięsa pieczone z dodatkiem kiszonych ogórków i grzybków. Zamawiając określoną ilość kalorii w diecie można się cieszyć domowym smakiem potraw i chudnąć!!!

Zamów

Bez glutenu i laktozy

Pozbawiona glutenu i laktozy

Zalety
  • Bez glutenu
  • Bez laktozy
Opis

Wariant diety odkwaszającej, w którym z potraw wykluczyliśmy laktozę i gluten, zamiast nich używamy produktów skrobiowych i nabiału ich pozbawionych. Nietolerancja glutenu w skrajnej postaci jest przyczyną celiakii, w lżejszej odmianie może być przyczyną niezdrowej otyłości brzusznej (pszeniczny brzuszek), a także powodem niestrawności i wzdęć. O to ostatnie obwiniana jest też wyżej wspominana laktoza, dwucukier mleczny, którego nie trawi od 10 do 80% populacji, zależnie do rejonu świata. Co więcej, w organicznie człowieka wraz z wiekiem maleje wydzielanie laktazy, enzymu potrzebnego do trawienia laktozy, więc ta dieta wskazana jest głównie osobom w podeszłym wieku. W zakładzie przetwarzany jest gluten, seler, orzechy, miód i produkty z laktozą – dopuszczamy możliwość pojawienia się śladowych ilości tych produktów w potrawach.

Zamów

O niskim indeksie glikemicznym

Specjalnie dla diabetyków

Zalety
  • Niski poziom glikemiczny
  • Dla diabetyków
Opis

Indeks glikemiczny klasyfikuje produkty zawierające węglowodany - określa wzrost poziomu glukozy po spożyciu danych produktów. Produkty spożywcze są podzielone na 3 grupy o indeksie glikemicznym:

  • niskim – poniżej 55 proc.
  • średnim – 55–69 proc.
  • wysokim – od 70 proc.

Dieta wytwarzana jest z produktów o niskim indeksie glikemicznym, które nie podnoszą znacząco poziomu glukozy, czyli chude mięsa, zwłaszcza drób, ryby pieczone, warzywa kapustne, strączkowe, pomidory, marchew surowa oraz sałaty, owoce pestkowe i jagodowe. Jako dodatek stosujemy chleb żytni razowy (wypiek własny zakładu!), niełuskane ryże i kasze, a także grzyby. Dieta ogranicza do minimum produkty z wysokim IG np. jasne pieczywo, biały ryż, ciasta czy ziemniaki. Pozwala to za zachowanie poziomu glukozy na prawidłowym poziomie, jednocześnie zapobiega nagłym jej skokom (gwałtowne uczucie głodu).

Zamów

Wysokobialkowa

Wymyślona specjalnie dla osób aktywnych fizycznie

Zalety
  • Bogata w białko
  • Przyspiesza metabolizm
  • Zwiększa tempo regeneracji mięśni
Opis

Dieta wysokobiałkowa jest najczęściej stosowana przez sportowców. Białko jest podstawowym budulcem mięśni, dlatego polecana jest osobom chcącym obniżyć ilość tkanki tłuszczowej w organizmie, oczywiście razem z intensywnym wysiłkiem fizycznym. Udział białka w tej diecie jest zwiększony o 50% kosztem węglowodanów i tłuszczów, które w tej diecie są znacznie ograniczone. Ciekawostką jest pozytywny wpływ tej diety na odchudzanie z powodu przyśpieszenia przemiany materii.

Zamów

Warianty diet

Na życzenie nasze diety dostępne są w różnych wariantach: bez ryb, bez zup i bez słodkich deserów